Thursday 9 June 2011

pencuri owh pencuri....

hmm.....sekarang ni hari2 dengar cerite pecah rumah . Bukan setakat pecah rumah je siap bakar lagi...rogol...bunuh....astagfirullahal'azim....sume nk cari care senang...diorang tak tau ke halal haram...huhu...tp sebenarnye benda yang aku nak cite.....rumah ak pon kene pecah masuk!!!!...
waaaaaaa...huhuhu...hari isnin hari tu 6/6/2011......kitorang sangat la tak sangke kejadian ni boleh berlaku kat kitorang....macam tak caye je...boleh ak cakap kat makcik kat bawah rumah ak ni cam ni...
mase tu aku baru balik keje dalam pukul 6 ptg...

makcik  : eh,rumah kamu kene masuk pencuri...cpt pegi tengok rumah..
aku        : isk,makcik tipu la....tipu kannnn...hee
makcik  : lailahaillallah budak ni..die kate aku tipu...betul la...
aku        : ala...tipu kan...tak caye la....tipu kannnn...
makcik : eee,ak hempok jugak budak ni ngan basikal karang...betol la...
aku        : ee...tipuuu....(then aku naik umah sambil membebel kate..."tipu..tipu..")

ye la...macam mane nak percaye..aku selalu sembang ngan makcik tu...kadang die main2 ngan aku.....hee...lagi pon dekat kawasan tu jarang ade pecah rumah ni...thats y aku tak caye..
sampai umah tengok pintu terbukak luas...hadoii...confirm dah ni kene masuk pencuri...huhu..
srius tak sangke pulak betol....huhuhu...mende first diorang tny mase ak sampai umah...

"naim notebook ko ade ke...umah kite kene masuk pencuri ni.."

Then cepat2 ak gi tengok kat bawah bantal...alahamdullillah...nasib baik ade...tergerak hati pagi tadi nak letak bawah bantal....huhuhu....lau tak lesap dah rasenya...huu..alhamdullillah...membe aku hilang gelang,cincin,duit...hadoii...nasib baik la aku ni tak suke sangat barang2 kemas ni..huhu..tp sian kat diorg lau nk total up nilai barang yang hilang ada la dalam seribu lebih...wuuu...banyak tu..






ni la rupe bilik aku lepas kejadian tu..huhu...habis bersepah...pas maghrib tu polis datang umah..die kate maybe mat gian sebab pencuri tu just usik barang depan mata je..beg2 besar kat tepi tu dia tak usik pon...huhu...die terdesak nak cari duit @ barang...huhu...harap pencuri tu bertobat la..wat sume rakan2..sentiasa berjaga-jaga ye...walaupon korang rase kawasan rumah korang selamat...still kene berjaga-jaga...t8 care ye...


p/s : awk pon take care ye........!!

1 comment:

  1. series ke? nasib baik korg selamat..
    tp sorila baru bace cerita basi nih...hehehe

    ReplyDelete